Brf Vargberget

Husen stod klara för inflytt sommaren 2017. I föreningen finns 28 lägenheter, 8 st tvåor, 10 st treor och 10 st fyror.

BoKlok är ett koncept utvecklat av Skanska och IKEA med moderna, trivsamma och välplanerade lägenheter med villakänsla i ett litet och tryggt kvarter. Lägenheterna är ljusa, de har högt till tak, öppna planlösningar och stora fönster. Bor du på bottenplan har du egen altan och uteplats, på ovanvåningen kan du njuta av balkong. Vill du läsa mer om BoKlok-konceptet besök BoKloks hemsida.

För att hålla låga månadskostnader så läggs mycket av ansvaret för skötsel, t.ex. trädgårdsvård och snöskottning, på medlemmarna själva. I månadsavgiften ingår värme, vatten, bredband 100/100 Mbit, digital-TV och telefoni via Telia.

Försäkringar

Tycket du att det är tråkigt att fundera på försäkringar? Läs detta så behöver du inte fundera så mycket!

Att det är viktigt att teckna en hemförsäkring vet de flesta. Hemförsäkringen täcker skador vid exempelvis brand, vattenskador eller inbrott. När man bor i bostadsrätt krävs ofta ett tillägg till hemförsäkringen kallat bostadsrättstillägg som täcker vitvaror eller annan fast inredning som du som bostadsrättshavare ansvarar för.

I vår förening har vi tecknat en kollektiv bostadsrättsförsäkring, vilket innebär att man inte behöver teckna något eget bostadsrättstillägg till sin hemförsäkring.Bostadsrättstillägg ingår i avgiften och är tecknad via Protector.

Om du behöver utnyttja bostadsrättsförsäkringen, informera styrelsen om den inträffade skadan.
Kontakta därefter Protector 018-567100 -försäkringsnummer; 579618. Välj företagsförsäkring och uppge föreningens namn Brf BoKlok Vargberget organisationsnummer 769631-2490